• De Wegwijzer
  • Team
  • Montessori-onderwijs
  • Leercirkel
  • Rots en Water
  • MijnRapportfolio
  • Leesvoer
    • Schoolgids (pdf)
    • Schoolondersteuningsprofiel (pdf)
    • Buitengewoon verlof
    • Klachtenreglement
  • In de krant
  • Vakanties en vrije dagen
  • Contact
  • Ouders binnen de Wegwijzer
  • Medezeggenschapsraad
  • Activiteitencommissie
  • Kriebelbrigade
  • Wij vertellen je er graag over
  • Nederlandse Montessori Vereniging
  • Alles onder één dak!
  • Groep 1/2
  • Groep 3/4
  • Groep 5/6/7
  • Groep 6/7/8
  • En kom eens langs!
  • Open dagen

Klachtenreglement


Contactpersonen, vertrouwenspersonen en 
klachtencommissie onderwijs Vereniging Bijzondere Scholen

Waar samen gewerkt wordt, kunnen spanningen ontstaan. Spanningen tussen een leerling of een ouder enerzijds en de schoolleiding, een leerkracht of een ander die bij school is betrokken, anderzijds. Mocht een dergelijke situatie zich voordoen dan kunt u hierover praten met de interne contactpersoon van onze school. Dat is de intern begeleider, Lida Noordhout. Wij hanteren overigens het principe: ga eerst naar de leerkracht, dan naar de directeur.
 
Indien er intern op school geen oplossing gevonden kan worden, kunt u een klacht deponeren bij de Landelijke Klachtencommissie VBS, waar de school bij is aangesloten. De Klachtencommissie VBS is onderdeel van de GCBO (Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs). Uw klacht kan leiden tot een advies van de commissie aan de school om bepaalde dingen te verbeteren of anders aan te pakken.  U dient uw klacht in door een ondertekende brief te sturen naar het secretariaat van de commissie. Meer informatie hierover vindt u op www.gcbo.nl.

 

Klachtencommissie Vereniging Bijzondere Scholen

Klachten op het meer schoolinhoudelijke vlak kunnen, indien intern op school geen oplossing wordt gevonden of de klacht niet naar tevredenheid van klager wordt opgelost, direct worden voorgelegd aan de Klachtencommissie onderwijs VBS in Den Haag, bij voorkeur via eerder genoemde website. De klachtencommissie neemt na ontvangst van de klacht deze – mits de klacht qua termijn en inhoud- ontvankelijk is, in behandeling. Beide partijen (klager en school) worden altijd in de gelegenheid gesteld hun mening te geven (hoor en wederhoor). Na behandeling van de klacht, doet de klachtencommissie uitspraak en geeft een advies aan het bestuur van de school. Het bestuur van de school beslist uiteindelijk wat er met dit advies gebeurt.
 
Het klachtenreglement ligt voor een ieder ter inzage bij de directeur

Montessori Kindcentrum


De Wegwijzer
Admiraliteitsweg 40
1601 ED Enkhuizen
T. 0228 20 30 00

 

Volg ons ook op


FacebookLinkedInInstagram

 

Locatie


Snel naar


Home

 

De Wegwijzer

Onderwijs

Team

Leesvoer:

  • Schoolgids (pdf)
  • Schoolondersteuningprofiel (pdf)
  • Klachtenreglement
  • Buitengewoon verlof

Rots en Water

Vakanties en vrije dagen

Contact

 

Samen met ouders

Ouders binnen de Wegwijzer

Medezeggenschapsraad

Activiteitencomisssie

Snel naar


Wat is Montessori?

Wij vertellen je er graag over

Nederlandse Montessori Vereniging

 

Opvang de Peutertuin

Alles onder één dak

 

De groepen

Groep 1/2

Groep 3/4

Groep 5/6/7

Groep 6/7/8

 

Ervaar het zelf!

En kom eens langs

Open dagen

 Snel naar   


Drie unieke Wegwijzer Kroontjes

Je kan ernaar vissen... of vraag het!

Duik de school eens in

Scholen op de kaart

Stichting Kopwerk

 

Ouderapp Kwieb

Nieuws

Agenda

Foto's

 

Zoeken in de site


Wijzer op weg met de Wegwijzer

Copyright 2023 - Montessorischool de Wegwijzer
Inloggen | Ziber Education - Schoolapp vergelijken? | Ziber - Responsive of Adaptive? | SdH Vormgeving - /Team4 School - Eigentijdse Websites